Vores kunde Flextrack, en markedsledende virksomhed indenfor avancerede IoT kundetilpassede sensorløsninger, henvender sig til os for at markedsføre deres løsninger til overvågning af temperatur. Vi laver en LinkedIn push-kampagne for at imødekomme deres behov.
Som afslutning på LinkedIn push-kampagnen producerer vi to videoer med fokus på det europæiske marked.
Kundens løsninger til temperaturovervågning er komplekse og vanskelige at forklare på en enkel og let forståelig måde. Derfor beslutter vi os for, i samarbejde med vores kunde, at producere to videoer, der præsenterer Flextracks løsninger.
Videoerne viser potentielle kunder, hvordan Flextracks intelligente IoT løsninger kan hjælpe dem. Fortællingen er informativ og velfortalt, og vores kunde får mange seriøse henvendelser fra personer, der allerede har været eksponeret for Flextracks løsninger gennem organiske posts og billedannoncer.
De to videoer resulterer i besøg på kampagnens to landingssider. Besøgende møder tekster, billeder, illustrationer og video i en logisk opbygget købsrejse, der hjælper dem til at forstå Flextracks løsninger. Under købsrejsen møder de ‘Call To Action’, der inspirerer dem til tage kontakt til virksomhedens sælgere. Vi monitorerer, hvordan videoerne konverterer til varme leads.
Lidt om produktion af de to videoer
Som Art Director på opgaven udarbejder vi et storyboard med tekst, video, animationer, lyd og dækbilleder.
Vi producerer 2 videoer:
- En 4 minutter lang video
- En 42 sekunders kort video
Den lange video viser og forklarer virksomhedens IoT løsninger til monitorering af temperaturfølsomme vacciner i hele kølekæden.
Videoen på Youtube.
Den korte video giver et eksempel på temperaturovervågning i hele kølekæden.
Videoen på YouTube.
I den lange video kombinerer vi en sælgers præsentation af kundens løsninger med voice-over, dækbilleder (optagelser, som ikke er en del af den primære optagelse, men er med for at understrege / tydeliggøre forklaringen) og animeret grafik af hvordan temperaturen overvåges i hele kølekæden. Diskret i baggrunden af den animerede grafik kører et par videosekvenser, de illustrerer transport af vacciner for at tydeliggøre budskabet.
Den korte video er et udsnit af den lange video. Vi vælger en sekvens, hvor den animerede grafik giver et eksempel på, hvordan temperaturen i kølekæden overvåges, mens sælgerens præsentation og forklaringer udelades.
De to videoer udarbejdes i samarbejde med video- og filmproducenten: med Format.
Et udsnit af storyboard til videoproduktionen, hvor voiceover, optagelser, animation og tekst sammen fortæller historien.