Tilbage til Reese Grafisk Blog

Sociale medierVideo og animationWeb

Split-test af to videoannoncer til LinkedIn-kampagne

Af 18. november 2021november 24th, 2021Ingen kommentarer
video split-tests flextrack reese-grafisk

Som en del af en push-kampagne for vores kunde Flextrack, producerer vi to videoer, som vi splittester på, for finde ud af hvilken af videoerne der performer bedst.

 

Splittesten giver et par interessante resultater.

Som forventet ser næsten dobbelt så mange potentielle kunder den korte video til ende.  MEN – lidt overraskende viser analysen, at den lange video får 31% flere video-views, og konverterer til besøg på landingssiden næsten 4 gange bedre end den korte video. Det kalder på en analyse.

Den lange video adskiller sig ved sælgerens imødekommende præsentation og forklaring af Flextracks løsninger.

På den baggrund kan vi, måske med lidt forsigtighed, konkludere, at potentielle kunder der er i begyndelsen af deres købsrejse, har brug for mere viden end den korte video giver.

Den lange video giver kunden et bedre fundament for at træffe en beslutning om køb.

Ser vi på det filmiske – det fortælletekniske, ved vi, at det ofte virker væsentlig stærkere på os, når en person toner frem på skærmen og henvender sig direkte til os, sammenlignet med videoer hvor kun løsninger og produkter præsenteres.

Hvor lang skal en video så være?

Du har meget kort tid til at fastholde og engagere dine besøgende. En undersøgelse af en videos længde i forhold til engagement generelt betragtet viser, at videoer der varer under 2 minutter, opnår størst engagement. Efter de første 2 minutter begynder engagementet at falde. Efter 2 minutter tæller hvert sekund.

Stiller du spørgsmålet til Astrid Haug, vil hun svare, at en engagerende video, relevant for målgruppen, har stor sandsynlighed for at blive set til ende, uanset om den er 2, 10 eller 28 minutter lang. Astrid er cand.mag. i medievidenskab og lang erfaring med den digitale udvikling.

Du kan se landingssiden med video her.

Den lange video viser og forklarer virksomhedens IoT løsninger til monitorering af temperaturfølsomme vacciner i hele kølekæden.
Videoen på Youtube.

Den korte video giver et eksempel på temperaturovervågning i hele kølekæden.
Videoen på YouTube.